Uw winkelwagen is momenteel leeg!
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden Diensten en Producten; Seinen Event Support
1. Definities
1.1 In deze algemene voorwaarden (“voorwaarden”) wordt verstaan onder:
Seinen Event Support: “Seinen Event Support”, ingeschreven op Akeleiweg 120, 9731JC te Groningen en gevestigd aan de Kaskinenweg 16, 9723JL te Groningen en zijn rechtsopvolger onder algemene of bijzonder titel;
Cliënt: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Seinen Event Support onderhandelt over de totstandkoming van een overeenkomst of met wie Seinen Event Support een overeenkomst sluit;
Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen Seinen Event Support en Cliënt tot stand komt, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts-)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering van die overeenkomst;
Producten: alle zaken die het onderwerp zijn van een overeenkomst;
Diensten: alle door of vanwege Seinen Event Support uit te voeren werkzaamheden die het onderwerp zijn van een overeenkomst;
Order: elke opdracht/bestelling van cliënt aan Seinen Event Support.
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle onderhandelingen tussen Seinen Event Support en zijn (toekomstige) Cliënt. Deze voorwaarden maken deel uit van alle overeenkomsten die Seinen Event Support met zijn Cliënt sluit en zijn van toepassing op alle daarmee verband houdende (rechts-) handelingen Seinen Event Support en Cliënt.
2.2 De bepalingen van deze voorwaarden zijn mede van toepassing op overeenkomstenwaarbij Seinen Event Support niet, of niet alleen, als verkoper optreedt, tenzij de aard of specifieke inhoud van een bepaling in deze voorwaarden zich daartegen verzet.
2.3 Indien één of meer bepalingen van deze Voorwaarden ongeldig, nietig of vernietigbaar zijn zullen de overige bepalingen onverminderd van kracht blijven.
2.4 De toepasselijkheid van enige algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van Cliënt wordt door Seinen Event Support uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5 Wijzigingen van en aanvullingen op enige bepaling in een overeenkomst en/of deze voorwaarden gelden slechts indien zij schriftelijk door Seinen Event Support zijn vastgelegd en hebben alleen betrekking op de betreffende overeenkomst.
3. Aanbiedingen / Overeenkomsten
3.1 Alle door of namens Seinen Event Support mondeling of schriftelijk gedane aanbiedingen, prijsopgaven, offertes e.d. gelden slechts als uitnodiging tot het doen van een Order.
3.2 Een overeenkomst komt slechts tot stand indien en voor zover Seinen Event Support de Order schriftelijk aanvaardt of, bij gebreke daarvan, door Seinen Event Support uitvoering aan een Order wordt gegeven
3.3 Hoewel alle opgaven door Seinen Event Support van hoeveelheden, maten en/of andere aanduidingen van de producten of diensten met zorg worden gedaan, binden deze opgaven Seinen Event Support niet.3.4 Indien de bestelde producten door welke oorzaak ook tijdelijk of definitief niet meer leverbaar zijn behoudt Seinen Event Support zich het recht voor andere producten te leveren, die, onder handhaving van de overeengekomen prijs, zoveel mogelijk overeenkomen met de oorspronkelijk bestelde producten.
4. Prijzen
4.1 Tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen zijn alle prijzen uitgedrukt in EURO.
4.2 Seinen Event Support houdt zich het recht voor overeengekomen prijzen tot het moment van aflevering van de producten en/of levering van de diensten te wijzigen. In het geval van prijswijziging door Seinen Event Support heeft Cliënt het recht de overeenkomst buitengerechtelijk te ontbinden, mits dat schriftelijke binnen drie (3) werkdagen, nadat Seinen Event Support Cliënt van deze prijswijziging in kennis heeft gesteld, geschiedt.
5. Betaling
5.1 Onverminderd het bepaalde in artikel 5.3 dient Cliënt de haar in rekening gebrachte bedragen, zoals vermeld op de factuur, binnen 14 dagen na factuurdatum aan Seinen Event Support te betalen. Alle betalingen zullen, ter keuze van Seinen Event Support, op een door hem aan te wijzen giro- of bankrekening worden voldaan.
5.2 Alle aan Cliënt in rekening gebrachte bedragen moeten zonder korting of inhouding worden voldaan. Cliënt is niet bevoegd tot verrekening. Cliënt heeft nimmer het recht zijn betalingsverplichting op te schorten, tenzij Cliënt binnen 14 dagen na het opeisbaar worden van de betreffende verplichting het geschil voorlegt aan de volgens artikel 16 bevoegde rechter.
5.3 Seinen Event Support is te allen tijde gerechtigd van Cliënt te eisen dat de in rekening gebrachte bedragen tot een maximum van 50% bij vooruitbetaling worden voldaan, voordat de producten en/of diensten door Seinen Event Support geleverd worden, of dat de levering van de producten en/of diensten Seinen Event Support onder rembours zal geschieden.
5.4 Indien volledige betaling van de aan Cliënt in rekening gebrachte bedragen niet binnen de in artikel 5.1 gestelde termijn geschiedt, is Cliënt door het enkele verstrijken van deze termijn, zonder ingebrekestelling, in verzuim en is Cliënt over de in rekening gebrachte bedragen vertragingsrente aan Seinen Event Support verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente vermeerderd met 4%, vanaf de vervaldag tot de dag der algehele voldoening.
5.5 Indien Cliënt jegens Seinen Event Support met de betaling in verzuim is, is Cliënt in elk geval verplicht Seinen Event Support de buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, volledig te vergoeden. De door Cliënt te vergoeden buitengerechtelijke kosten bedragen ten minste vijftien 15% van het onbetaald gebleven bedrag, met een minimum van EURO 2,50 te vermeerderen met de daarover verschuldigde omzetbelasting.
5.6 Ieder bedrag dat van Cliënt zal worden ontvangen zal allereerst strekken tot voldoening van alle kosten zoals bedoeld in artikel 5.5 vervolgens ter voldoening van alle eventueel verschuldigde rente als bedoeld in artikel 5.4 en tenslotte ter voldoening van de hoofdsom.
6. Annulering
6.1 De Cliënt die een overeenkomst annuleert is gehouden de door Seinen Event Support ingevolge de annulering te lijden schade te vergoeden. Het te betalen schadebedrag bedraagt minimaal dertig procent (30%) van het ingevolge de geannuleerde overeenkomst verschuldigde bedrag, onverminderd het recht van Seinen Event Support op vergoeding van zijn werkelijke schade.
7. Levering producten en diensten
7.1 De aflevering en de risico-overgang van de producten geschiedt, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, steeds op het adres van Seinen Event Support en op het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor aflevering aan Cliënt. Seinen Event Support zal Cliënt zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van voornoemd tijdstip. Cliënt zal de producten zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 24 uur na de kennisgeving, afnemen.
7.2 De door Seinen Event Support te verlenen diensten worden verricht op het door hem opgegeven adres en tijdstip.
7.3 Neemt Cliënt de producten niet tijdig af, dan zal Cliënt zonder ingebrekestelling in verzuim zijn. Seinen Event Support is in dat geval gerechtigd, onverminderd het bepaalde in artikel 13 van deze voorwaarden, om de producten aan een derde partij te verkopen. Cliënt blijft de koopsom, vermeerderd met de rente en kosten (bij wege van schadevergoeding) verschuldigd, echter in een voorkomend geval verminderd met de netto opbrengst van de verkoop aan een derde.
7.4 Overeengekomen leveringstermijnen zullen door Seinen Event Support zoveel mogelijk in acht worden genomen.
7.5 Onverminderd het overige in deze voorwaarden bepaalde, heeft Cliënt bij overschrijding van de leveringstermijn geen recht op schadevergoeding ter zake behoudens in geval van opzet of grove schuld van Seinen Event Support. Cliënt heeft in dat geval evenmin recht op ontbinding van de overeenkomst, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van Cliënt redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat Cliënt het betreffende gedeelte van de overeenkomst in stand laat. Cliënt is in dat geval gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.
7.6 Seinen Event Support heeft te allen tijde het recht de producten in gedeelten af te leveren.
7.7 Indien Cliënt wenst dat de producten worden afgeleverd op een door hem gewenst adres, geschiedt dit vervoer voor rekening en risico van Cliënt.
8. Inspectie en Reclame
8.1 Cliënt is verplicht de producten onmiddellijk na aankomst op de plaats van bestemming of, indien dit eerder is, na ontvangst door hemzelf of door een in zijn opdracht handelende derde, nauwkeurig te (doen) inspecteren. Klachten moeten zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 24 uur na aankomst van de producten en/of levering van de diensten, schriftelijk gemeld worden aan Seinen Event Support.
8.2 Indien Seinen Event Support voor de vaststelling van zijn eventuele aansprakelijkheid wegens gemelde gebreken aan de door hem geleverde producten enig onderzoek of andere maatregelen noodzakelijk acht zal Cliënt hieraan alle medewerking verlenen. Indien Cliënt geen medewerking verleend, wordt de klacht niet in behandeling genomen en heeft Cliënt geen aanspraken ter zake.
8.3 Indien Cliënt tijdig en conform artikel 8.1 van deze voorwaarden reclameert over gebreken aan een product die buiten de fabrieksgarantie vallen en is gebleken dat Seinen Event Support aansprakelijk is wegens geconstateerde gebreken aan zijnproducten zoals hiervoor bedoeld, zal Seinen Event Support naar vrije keuze:
a. de gefactureerde prijs voor de gebrekkige producten en/of diensten aan Cliënt geheel of gedeeltelijk crediteren;
of
b. de producten en/of diensten kosteloos opnieuw leveren.
9. Huur/Bruikleen
9.1 In geval van huur/bruikleen zijn de hierna te noemen bepalingen in het bijzonder van toepassing, onverminderd de toepasselijkheid van de overige bepalingen van deze voorwaarden. Bij strijdigheid met de overige bepalingen zijn artikel 9.1 tot en met 9.11 van toepassing.
9.2 De huur/bruikleen gaat in op de dag dat de producten en toebehoren (hierna te noemen “het Gehuurde”) door Seinen Event Support bij de Cliënt geplaatst zijn. De feitelijke plaats van plaatsing wordt door de Cliënt in overleg met Seinen Event Support bepaald.
9.3 De producten blijven steeds eigendom van Seinen Event Support. De Cliënt zal niets doen dat aan derden de indruk zou kunnen geven dat hij over het Gehuurde als eigenaar kan beschikken.
9.4 De huur eindigt na afloop van de huurperiode zoals in de huurovereenkomst is opgenomen. De minimum huurperiode bedraagt in ieder geval één (1) dag.
9.5 Seinen Event Support heeft het recht maar niet de plicht om gedurende de looptijd van de huurovereenkomst in overleg met de Cliënt de producten te vervangen door naar het oordeel van Seinen Event Support vergelijkbare en gelijkwaardige producten.
9.6 Indien in de huurovereenkomst is overeengekomen dat de verzorging van de producten is toevertrouwd aan Seinen Event Support dan zal Seinen Event Support al datgene doen wat noodzakelijk is om de producten in goede conditie te houden, één en ander ter vakbekwame beoordeling van Seinen Event Support.
9.7 Seinen Event Support heeft het recht om gedurende normale werktijden de woning of bedrijfsruimte van Cliënt te betreden ter inspectie van de producten in het algemeen en ter nakoming van Seinen Event Support’s verplichting uit hoofde van het voorgaande artikel in het bijzonder. Cliënt zal Seinen Event Support ongehinderd toegang tot de producten verschaffen. Seinen Event Support heeft tevens het recht om zonder nadere vergoeding water en elektriciteit van Cliënt te gebruiken om aan zijn verzorgingsverplichtingen te voldoen.
9.8 Cliënt zal de producten met de nodige zorg behandelen en er voor zorg dragen dat de producten niet beschadigd worden of anderszins behandeld worden op een wijze die hun conditie zou kunnen benadelen.
9.9 Indien de verzorging van de producten door de Cliënt verzorgd wordt dan zal Cliënt zich aan de verzorgingsinstructies van Seinen Event Support houden. Deze verzorgingsinstructies zullen door Seinen Event Support schriftelijk dan wel mondeling aan Cliënt worden gegeven bij de aanvang van de huur en/of bruikleen.
9.10 De bepalingen met betrekking tot betaling zoals geformuleerd in artikel 5 van deze voorwaarden zijn ook van toepassing in geval van huur.9.11 Indien Cliënt de huur niet of niet op tijd betaalt of anderszins niet aan zijn verplichtingen uit hoofde van de huurovereenkomst voldoet dan heeft Seinen Event Support, onverminderd het bepaalde in artikel 13 van deze voorwaarden, het recht om door dat enkele feit alleen en zonder nadere ingebrekestelling deze huurovereenkomst te beëindigen en de producten terug te vorderen c.q. op kosten van Cliënt terug te (doen) halen. Cliënt zal dan tevens onmiddellijk de alsdan vervallen huurtermijnen voldoen alsmede de resterende huurtermijnen tot het einde van de minimum huurperiode.
10. Aansprakelijkheid en vrijwaring
10.1 Seinen Event Support is niet aansprakelijk voor schade aan producten anders dan met inachtneming van het bepaalde in artikel 8.
10.2 Seinen Event Support is niet aansprakelijk, noch op grond van de wet, noch uit overeenkomst, voor indirecte schade die Cliënt of een derde ter zake van (het gebruik van) de producten en of de geleverde diensten mocht lijden, hieronder onder meer inbegrepen gevolgschade, bedrijfsschade, milieuschade en immateriële schade.
10.3 Onverminderd het bepaalde in artikel 10.1 en 10.2 is de contractuele en wettelijke aansprakelijkheid van Seinen Event Support te allen tijde beperkt tot het bedrag van de prijs voor de producten of de diensten ter zake waarvan die aansprakelijkheid is ontstaan.
10.4 Cliënt zal Seinen Event Support vrijwaren van alle aanspraken van derden, direct of indirect verband houdende met (het gebruik van) de producten/diensten en zal aan Seinen Event Support alle schade vergoeden die Seinen Event Support lijdt als gevolg van dergelijke aanspraken.
11. Auteursrechten
11.1 De opdrachtgevers vrijwaren Seinen Event Support volledig tegen aanspraken van derden voor inbreuk op auteursrechten tengevolge van door Seinen Event Support ten behoeve van opdrachtgevers te verrichten montages en/of het dupliceren van opnames welke zij hebben aangeleverd. Inbreuk op de auteursrechten is als misdrijf strafbaar gesteld in artikel 31 en 32 van de Auteurswet.
12. Eigendomsvoorbehoud
12.1 Niettegenstaande de feitelijke aflevering, gaat de eigendom van de producten pas over op de Cliënt, zodra Cliënt heeft voldaan aan zijn financiële verplichtingen jegens Seinen Event Support uit hoofde van of krachtens een overeenkomst aan hem geleverde of te leveren producten respectievelijk voor hem verrichtte of te verrichten diensten, alsmede ter zake van vorderingen wegens het tekort schieten in de nakoming van de overeenkomst.
12.2 Voordat de eigendom van de producten op Cliënt is overgegaan, is Cliënt niet gerechtigd de producten te vervreemden, te verhuren of in gebruik te geven, te verpanden, of anderszins te bezwaren zonder Seinen Event Support schriftelijke toestemming.
12.3 Indien en zolang Seinen Event Support eigenaar van de producten is, zal Cliënt Seinen Event Support onmiddellijk op de hoogte stellen wanneer de producten in beslag (dreigen te) worden genomen of anderszins aanspraak wordt gemaakt op (enig onderdeel van) de producten en/of enig onderdeel van de producten verloren is gegaan of is beschadigd. Bovendien zal Cliënt aan Seinen Event Support, op het eerste verzoekvan Seinen Event Support, mededelen waar de producten zich bevinden waarvan Seinen Event Support eigenaar is.
12.4 Bij beslag, (aanvraag tot) faillissement of (voorlopige) surseance van betaling zal Cliënt onmiddellijk de beslag leggende deurwaarder, de bewindvoerder of de curator wijzen op de(eigendoms-) rechten van Seinen Event Support. Cliënt staat er voor in dat een beslag op de producten onmiddellijk met bekwame spoed wordt opgeheven.
13. Overmacht
13.1 Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Seinen Event Support onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens Cliënt geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Seinen Event Support kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten tijde van het sluiten van de overeenkomst te voorzien was. Tot die omstandigheden worden onder meer gerekend: stakingen, stagnatie of andere (personeels-) problemen bij Seinen Event Support of zijn toeleveranciers en/of bij het eigen of door derden verzorgde transport en/of maatregelen van enige overheidsinstantie, alsmede het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgen vergunningen.
13.2 Indien Seinen Event Support door overmacht (niet toerekenbare tekortkoming) niet aan zijn verplichtingen jegens Cliënt kan voldoen, heeft Seinen Event Support de keuze om de nakoming van die verplichting voor de duur van de overmacht op te schorten, of de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder jegens Cliënt tot enige schadevergoeding verplicht te zijn.
13.3 Seinen Event Support zal Cliënt zo spoedig mogelijk van (dreigende) overmacht op de hoogte stellen.
14. Ontbinding/verzuim
14.1 Indien Cliënt niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting die voor hem uit enige overeenkomst mocht voortvloeien, is Cliënt zonder ingebrekestelling in verzuim en is Cliënt in ieder geval verplicht alle door Seinen Event Support geleden schade, waaronder ondermeer buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, volledig te vergoeden. Ook is Seinen Event Support in dat geval gerechtigd:
a. de uitvoering van die overeenkomst en direct daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten totdat betaling voldoende zeker is gesteld; en/of
b. die overeenkomst en direct daarmee samenhangende overeenkomsten geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
14.2 Ingeval van (voorlopige) surseance van betaling, faillissement, stilleggen of ontbinding van het bedrijf van Cliënt, zullen alle overeenkomsten met Cliënt van rechtswege zijn ontbonden, tenzij Seinen Event Support Cliënt binnen redelijke tijd mededeelt nakoming van (een deel van) de betreffende overeenkomst(en) te verlangen. In dat laatste geval is Seinen Event Support zonder ingebrekestelling gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat nakoming door Cliënt voldoende zeker is gesteld.
14.3 Het bepaalde in de artikelen 14.1 en 14.2 doet niet af aan de overige rechten van Seinen Event Support op grond van de wet en de overeenkomst.14.4 Ingeval zich een gebeurtenis voordoet als bedoeld in artikelen 14.1 of 14.2 zijn respectievelijk (I) alle vorderingen van Seinen Event Support op Cliënt uit hoofde van de betreffende overeenkomst(en) en (II) alle vorderingen van Seinen Event Support op Cliënt onmiddellijk en in het geheel opeisbaar en is Seinen Event Support gerechtigd de betreffende producten terug te nemen. In verband daarmee zullen Seinen Event Support en zijn gemachtigde(n) gerechtigd zijn om de terreinen en gebouwen van Cliënt te betreden teneinde de producten in bezit te nemen. Cliënt is verplicht de nodige maatregelen te nemen teneinde Seinen Event Support in de gelegenheid te stellen zijn rechten te effectueren.
15. Buma/Stemra/ SENA-rechten
15.1 Alle kosten met betrekking tot BUMA-, STEMRA-, SENA- rechten, die voortvloeien uit het door cliënt ten gehore brengen van muziek, hetzij mechanisch hetzij live, in openbare dan wel besloten gelegenheden, alsmede uit het vastleggen van die muziek op audio dragers, waarbij dit ten gehore brengen en/of vastleggen geschiedt via door verhuurder beschikbaar gestelde apparatuur, zijn geheel voor rekening van cliënt die voorts Seinen Event Support vrijwaart tegen elke mogelijke aanspraak ter zake door BUMA/STEMRA/SENA
16. Toepasselijk recht, bevoegde rechter
16.1 Op deze voorwaarden, alsmede op de overeenkomst, is Nederlands recht van toepassing.
16.2 Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst of deze voorwaarden zullen voor zover niet anders door de wet dwingend voorgeschreven, zijn onderworpen aan het oordeel van de bevoegde rechter te Groningen, met dienverstande dat Seinen Event Support het recht heeft vorderingen, al dan niet gelijktijdig, tegen Cliënt aanhangig te maken bij andere rechterlijke colleges die bevoegd zijn van dergelijke vorderingen kennis te nemen.
Artikel 17 Geheimhouding
17.1 Alle informatie welke binnen de organisatie door medewerkers, leerkrachten of andere personen die bij gebruiker werkzaam zijn of worden ingehuurd vergaard word zal vertrouwelijk worden behandeld. Dit alles is in een geheimhoudingsovereenkomst vastgelegd welke door één ieder die werkzaam is binnen de organisatie ondertekend is.